5 Temmuz 2009 Pazar

Din Düşmanlarının Çelişkileri-2

Bir süre önce "Din Düşmanlarını Çelişkisi" ismi ile kaleme aldığım yazıdan müsbet ve menfi pek çok yerde tepki geldi. Demek amacına ulaştı.
Koministler, Kemalistler, Milliyetçiler "Biz Müslüman değilmiyiz?" itirazı yaptı. Kimileri yazıyı "ayırımcılık" iddiası ile taşladı. Daha farklı sözünü etmeye değmez akıl almaz itirazlar geldi. Bu itirazların bazılarına cevap için yazılmıştır:

Evvela, bir meselede yazarın kast ettiği mananın dışında anlaşılmalarda yazarın kusuru olamaz. Nihayetinde yazar eğer "din karşıtlarının çelişkisi" demişse, içinde ne yazmışsa din karşıtlarının çelişkisini beyan içindir. Din karşıtı olmadığını iddia edip tepki vermek cerbezedir(demogojidir) veya safsatadır.

İkinci olarak; bir kişi dünyevi görüş olarak Kominizmi benimsediği halde Müslüman olduğunu ve dine karşı olmadığını kabul edebilir. İtiraz edilmez.Zaten o zaman söz meclisten dışarıdır, denilir. Ancak, o kişi tüm koministlerin dine karşı olmadığını söyleyemez. Çünkü, dine karşı ve apaçık düşman olan koministeler çokturlar.

Aynen öyle, bir Kemalist "dine karşı değilim" diyebilir. Lakin, "tüm Kemalistler dine dosttur" diyemez. Zira, dine karşı, apaçık düşman olan "ben Allah'ın kanunları ile yaşamam ve yaşayana müsammaha göstermem" ve hatta dindarlara "yobaz" diyen vardır. "Din karşıtı" dendiği zaman muhattab o gibi adamlardır. Dünyevi görüş olarak "Kemalistim, ancak dine karşı değilim" diyen zaten sözün muhattabı olmaz.

Aynen öyle, milliyetçiler da benzer tepkiyi verdi. Ancak, kimse kimseyi kandırmıyor. Milliyetçiler içinde dine karşı olan vardır. Hatta "Türkün dini Şamanizimdir, Müslüman Arapındır, ona yakışır" diyen çoktur. Demek "din karşıtlarının çelişkisi" denemesi onlar içindir. Dindar milliyetçilerin alınmasına hiç gerek yoktur.

Hem kapitalsitler içinde Müslüman çoktur. Onların alınması da abestir.

Nihayetinde yazar "kominizm, kapitalizm, milliyetçilik, Kemalizm, Humanizm gibi ideolojileri benimsememektedir ve bu demokraside bir haktır.

Mesela, nasıl ki Hümanistler der "Dünya ne çekti ise dinden çekti" Bunu düşünmek demokratik hakkıdır. Benim yazıma "bizde Müslümanız" diyerek itiraz edenler de bu söze "demokratik hak " nazarı ile bakıyor ve tepki vermiyor. Dini kendine rehber edinmiş biri çıkıp onların o sözlerini iade makamında dese "Esas insanlık ne çekti ise din karşıtlarından çekti" hakkıdır. "Biz de Müslümanız" diye benim o sözüme alınıp hümanislerin "insanlık ne çekti ise dinden çekti" sözüne itiraz etmediği halde, bu söze itiraz etmesi haddini aşmaktır. Apaçık bir tarafgirliktir. Cerbezedir.

Bu kişilerin "bende Müslümanım" esefine hakkı yoktur. Zira, Müslüman olmak taraf olmaktır. Nasıl Kominist dendiğinde kominizme taraf biri anlaşılır, Müslüman dendiğinde İslam'a taraf biri olduğu anlaşılır. İslam'a taraf olduğunu ve müslüman olduğunu ilan eden biri de "insanlar ne çekti ise dinden" çekti sözüne İslam namına itiraz eder. Etmeyip bilakis din karşıtlarına yazılmış bir yazıya "biz de Müslümanız, niye ayırımcılık yapıyorsun" diye alınmak samimiyetten uzaktır.

Şimdi, dine karıştların olduğu dünyevi görüşü benimseyen birinin fikirdaşlarına "durun, dine karşı olmayın, biz de Müslümanız" demek yerinde o tür din düşmanlarına savunma makamında itiraz eden ve şefkat ile nasihat eden birine "biz de o ideolojideyiz, ama din karşıtı" değiliz diyerek itiraz eden ve alınan ve kınayan akılsız, düşüncesiz, anlayışsız, meseleler arasında bağ kurma kabiliyeti olmayan manasına gelen ahmaktır.

Hem şu da var ki: Mesela bir kominist kapitalistlere her türlü hakareti ediyor, yada bir Milliytçiyi ırkçı, faşist diye yaftalıyor yada tam tersi bir Milliyetçi koministlere hayvan muamelesi yapıyor , bu kişiler her türlü zıt ideolojiye ve mensublarına hakareti ve eleştiriyi demokratik hak olarak görüyor, kendilerini pire ısırsa yorgana kabahat buluyorlar. Değerli bir şarkıcının dediği gibi "bu ne yaman çelişki annem"
İşte bu kadar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder